FANDOM

Jasper Muggins
Navn Jasper Muggins
Fødested Averheim by i Averland
Alder 22
Race Halvlang
Proffesion (ex-thief, ex-fence) Mester tyv
Alias Sølvræven, Bagbelly Overhill, Durcril Becker

Om Jasper: Jasper blev født i Averheim hvor hans far Jasy Muggins har et mindre handelshus der sælger vare fra Mootland til de emperiske forbrugere. Jasper voksede op med 5 søstre og en blanding af dette og en ustoppelig lyst til eventyr fik ham til at gå hjemmefra så snart han kunne. Han levede for en stund på gaden i Averheim, men med Jaspers lange fingre og den meget organiserede kriminalitet byen gik der ikke længe før han blev hvervet af den lokale tyve guild. Her startede han som liste tyv hvor hans evne til at snige sig frem virkelig hjalp ham på vej. Der gik ikke længe før der kom en åbning som hæler i guilden og her var Jasper på pletten med det samme med hans specielle evne til at få den "rigtige" pris på plads. Det var som hæler i Averheim at Jasper lærte piraten Grimgot Björnson at kende. Grimgot brugte Jasper som hele og gentagene gange fik Jasper brug for grimgots mere fysiske overtalelsesevner.

Jasper er flygtet fra Averheim fordi han kom til at afsløre en fordrukken nat på den lokale kro at den eftersøgte tyv; Sølvræven, er ham. Han vidste at der var en klækkelig dusør på Sølvræven og hvis de kom efter ham kom de nok også efter Grimgot, derfor besluttede de 2 kollegaer at fordufte sydpå.

Udsende: Jsper er kort i højden selv for en halfling med hans 114 cm. Hans sølfarvede hår og spidse næse har været med til at give ham navnet Sølvræven. Jasper kan nemt genkendes på hans atypiske valg af våben, som består af hans store kødøkse, slagterkniv og hans specielle halfling størrelse repeater crossbow, som han kalder Boma. Jasper ses tit vandre rundt med hans dybe sorte hætte over hovedet som sidder på toppen af hans ankellange kappe. Underdelen af hans fuldt dækkende studded leather rustning er lavet som et forklæde med knæhøje støvler.